Charlotte Girard provides psychometry services at CAFCO, supporting Dr. Ouimet and Dr. Morinville with cognitive, academic, and socio-emotional assessments for children and adolescents. She is fully bilingual and offers services in French and English.
Charlotte is completing her Master’s degree in Psychology at Carleton University, where she conducts research under the supervision of Dr. Maria Rogers, also a clinician at CAFCO.
Her research examines how positive teacher-student relationships support resilience and school engagement in students with ADHD. Through her academic and clinical experience, Charlotte has developed a strong interest in the factors that promote learning, emotional wellbeing, and adaptive functioning in youth. She is committed to using evidence-based assessment practices to help identify individual strengths and challenges and to support positive outcomes for children and adolescents.
Charlotte Girard offre des services de psychométrie au CAFCO, où elle appuie Dre Ouimet et Dre Morinville dans les évaluations cognitives, académiques et socio émotionnelles auprès des enfants et des adolescents. Elle est pleinement bilingue et offre ses services en français et en anglais.
Charlotte termine actuellement sa maîtrise en psychologie à l’Université Carleton, où elle mène des recherches sous la supervision de Dre Maria Rogers, également clinicienne à CAFCO.
Ses projets de recherches portent sur la façon dont les relations positives entre enseignants et élèves favorisent la résilience et l’engagement scolaire chez les élèves ayant un TDAH. Grâce à ses expériences académiques et cliniques, Charlotte s’intéresse particulièrement aux facteurs qui soutiennent l’apprentissage, le bien-être émotionnel et le fonctionnement adaptatif des jeunes. Elle s’engage à utiliser des pratiques d’évaluation fondées sur les données probantes pour mieux cibler les forces et les défis individuels et soutenir des trajectoires positives chez les enfants et les adolescents.